Det har skoldebatterats i huvudstaden

Jag rekommenderar Max Entins sammanfattning, Johan Kants sammanfattning eller rent av Lärarnas Nyheters sammanfattning, men om ni på död och pina vill se själva debatten så finns den här. Det tycks ha varit en hej livad tillställning!

.

8 tankar om “Det har skoldebatterats i huvudstaden

  1. Håller på och tittar på den som bäst(Sitter på tåget till Stockholm). Har den där Alexandra vad hon heter inte läst på överhuvudtaget? Hon ställer frågor som verkligen får mig att häpna.

    • Hmmm, jag såg Alexandra som moderator för en miljökonferens med kunnigt folk från hela världen och hon säger att alla ska ha rätt att flyga hem till sin släktingar och visar total okunskap om det som alla andra har konsensus kring. Jag är ytterst tveksam till om hon har rätt bakgrund för den här typen av uppdrag, ifall vi vill ge dem en seriös struktur.

      • Jag vet inte om syftet var att ge arrangemanget en seriös struktur eller inte, men mot en högljud publik inställd på strid står sig de flesta slätt.

        • Hon misslyckades också med en mycket artig och skötsam publik. Jag är dock ytterst tveksam till det smarta i lärarpublikens agerande också.

        • Publikens agerande bidrog inte i någon högre grad till att stärka uppfattningen om lärare som professionella, kunniga och kloka människor, nej, det har du rätt i.

  2. Hon har den stilen, jag tror tanken med hennes moderatorskap kan vara ngt i stil med ‘se saker som verklighetens folk’. Jag fascineras av hur publiken agerar!

Hur tänker du kring detta?