Om det utvidgade lärarkollegiet

Anne-Marie Körling skriver om och beskriver det utvidgade lärarkollegiet och vad det betyder för henne, och jag instämmer så helt och fullt. Hon önskar det fysiska mötet också, det som sker ansikte mot ansikte.

Betydelsen av det fysiska mötet kan inte förringas, och just därför påminner jag om att i april, den 11 klockan 17 – 20 utbrister vi i Edcamp Öresund. Tre timmars fysiskt möte i Malmö, med samtal om skola på alla upptänkliga vis. Anmälan är öppen och det finns fortfarande platser kvar.

2 reaktioner på “Om det utvidgade lärarkollegiet

  1. A-M Körling talar om att hon vill möta lika och olika i samtal. Mig har hon utestängt från kommentarsboxen i sin blogg för att jag tycker för olika.

    Attityd och beteende hänger ofta inte ihop.

    • Det känns lite fånigt att behöva säga detta till en vuxen människa, men attityd och beteende hänger intimt ihop även i det här fallet. Du har vid flera tillfällen uttalad dig ohövligt och ringaktande om henne, du har varit ohövligt mot henne, så att din attityd lett till att du blivit avhyst förvånar mig inte. Däremot förvånar det mig att det tycks förvåna dig, man skulle nästan kunna få intrycket av att det är en spelad förvåning du koketterar med.

      Jag kommer inte att upplåta något vidare utrymme för att beklaga sig över vare sig dig, henne eller någon annan i denna kommentarstråd. Detta är inte förhandlingsbart.

      Ett tips om du verkligen vill delta i diskussionen i Anne-Maries kommentarsfält kan vara att ändra din attityd: dels sluta upp att gnälla över hur hon uttrycker sig, dels be om ursäkt för tidigare ohövligheter. Kanske gör det att kommentarsfältet öppnas för dig igen. Kanske inte, men då har du åtminstone visat att du förmår bete dig hövligt.

      Lycka till!

Hur tänker du kring detta?

