Arbetsplats

Jag busspendlar varje arbetsdag, sammanlagt fyrtiofem minuter i ena riktningen, fyrtiofem i den andra, med ett byte vardera vägen. En av de stora fördelarna med att busspendla gentemot att köra själv är att eftersom det är någon annans uppgift att hålla koll på trafiken, se till att fordonet håller sig på vägen etc kan restiden faktiskt, de flesta dagar, bli arbetstid eller fortbildningstid om man så önskar.

Det är inte så dumt.

6 reaktioner på “Arbetsplats

  1. Eller så kan det bli en stund av avkoppling, tid man inte kan vara duktig eller lat eller något annat än bara på väg

  2. Jag känner igen det där… Har en timme till skolan och en timme hem, och jag behöver nästan aldrig läsa överdrivet mycket på kvällar längre… Jag effektiviserar från och till skola istället, och har väldigt mycket mer tid för fritid nu än när jag bodde inne i Uppsala :) det är najs att pendla :D

  3. Jag älskar resan till och från jobbet. Jag åker i ”fel” riktning så det finns gott om plats och jag åker från statsbebyggelse till landet. Det är inte dumt alls. Det bästa med resorna till och från jobbet är omställningen från ledig till jobb och tvärtom. Det är min heliga egentid, en tid att filosofera och njuta av stillheten, men också tid att ladda upp och varva ner.

    • De här pendlarresorna tillför så mycket, det borde ligga i folkhälsointresset att se till att alla (eller så många som möjligt, åtminstone) har tillgång till väl fungerande, generöst tilltagen miljövänlig kollektivtrafik!

Hur tänker du kring detta?

