Ni kom och ringde på min dörr i morse. Det var dumt. Ni framstår, med sådana handlingar, mer som någon slags frikyrkliga dårfinkar som försöker värva mig till er kyrka än som ett seriöst politiskt parti.
Låt bli sånt.
Ni kom och ringde på min dörr i morse. Det var dumt. Ni framstår, med sådana handlingar, mer som någon slags frikyrkliga dårfinkar som försöker värva mig till er kyrka än som ett seriöst politiskt parti.
Låt bli sånt.
Härligt återhållet inlägg.
Dörrknackning är inget jag vill ägna mig åt eller utsättas för.
Tack.
Det är väl närgånget, detta med dörrknackning.
Närgånget och störande visst, men det finns också ett manipulativt inslag. Varför säljer man dammsugare på det sättet? Jo för att skämma folk att köpa dammsugare de inte har råd med.
Det gör det definitivt. Och resultatet här blir att jag blir plötsligt oerhört mycket mer kritisk mot det parti som tagit sig för att tränga sig på så oförskämt.
Christermagister sa att han inte skulle rösta på det parti som gjorde något sådant här och jag tyckte det kändes lite väl dramatiskt men det känns verkligen som att man behöver reagera på sådant här. Ruskigt oförskämt gjort! Den naturliga frågan är hur högt upp i partiet har en sådan här grej godkänts. Det påverkar hur beredd jag skulle vara att glömma och förlåta.
http://christermagister.wordpress.com/?s=parti+ringer
Som jag skrev ovan, jag blir än mer kritiskt granskande gentemot ett parti som tar sig sådana friheter – om de beter sig såhär i valrörelsen, hur kommer de då att bete sig om de kommer till makten?
Jag personligen ser det förstås som ett bevis, tillsammans med exempelvis mest sänkta skatter för de rikaste pensionärerna, på att sossarna för tillfället är väldigt ideologiskt rotlösa och att de inte borde regera Sverige de kommande fyra åren.
För vissa kan ett sånt här beteende vara droppen som får lasset att välta över, andra har redan bestämt sig tydligt åt ena eller andra hållet. Beteendet bör påverka valet negativt men samtidigt vägas samman med annat.
Det ligger en hel del i det du skriver
Pingback: Sossarnas aggressiva marknadsföring « You're no different to me