Slutstunget

 Har ni noterat att en av våra större aftontidningar bytt slogan? Från en tidning med sting i till berörande berättelser känns steget långt. Jag funderar över vad det är de vill ha sagt med detta, och om det bara säger något om tidningen i fråga eller om det månne är relevant för hela dagstidningsbranschen?

Annonser

2 tankar om “Slutstunget

  1. Ja, det gäller att förändra sig.Berättelse är ju ett ord som fått ny aktuelitet på olika sätt.
    Apropå ingenting minns jag när Expressen en gång för länge sedan ville lansera en tummen uppgest när för dem som ville köpa tidningen. Aftonbladet svarade: ”Du som har mål i munnen, köp Aftonbladet.”

    • Berättelse är ett mycket viktigt ord, och berättelser mycket viktiga. Jag är bara lite ovan att en tidning faktiskt marknadsför sig med dylika.

      Jag minns inga tummar, men jag minns Gösta Ekmans ambivalens inför valet av kvällstidning =)

Hur tänker du kring detta?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s