Norrut

I morgon, dvs onsdag, åker Hvilans pedagoger norrut. Mina kollegor och jag åker hela vägen till Eslövs Folkhögskola för en pedagogdag. Det är ett trevligt folkhögskolepåfund, arrangerat av SFHL men öppet för alla, oavsett facklig anknytning, som helt enkelt innebär att vi träffas, en stor skock av oss från diverse Skånska folkhögskolor, lyssnar till en föreläsare eller två och pratar med varandra, äter tillsammans och i största allmänhet nätverkar och bondar glatt.

Jo, jag hör också att det börjar låta som om vi bara ägnar oss åt rena nöjsamheterna här nere, och man kan verkligen fråga sig om vi hinner med att bedriva någon undervisningsverksamhet överhuvudtaget. Svaret är att jodå, det är klart vi hinner!

Vi läser saker som

.

.

och

.

.

Vi ser Narnia, vi fascineras lite över vilken skillnad ett enda litet s kan göra och suckar en aning över hur snårig vägen genom lästalen i matematiken kan vara.

Förutom i morgon, då ingen undervisning sker på skolan och jag hoppas att många tar vara på dagen och ägnar den åt rekreation och roligheter, även om jag anar att det kan bli så att det förekommer en del läxläsande och pluggande också.

Hur tänker du kring detta?

