I afton #skavlan

Ord och språk tycks vara ett tema denna afton. Om bara en liten stund ämnar jag se programmet Skavlan på TV. Mats, min pålitlige Vergilius, berättar nämligen för mig att professor Steven Pinker kommer att besöka programmet i afton, och det vill jag inte missa.

.

Uppdaterar:

Och Katharina Hultling! Jisses, Vergilius, varför sa du inget om det? Hon är ju otroligt fantastisk, och så vacker i sin söta mössa.

Uppdaterar en gång till:

Genomcharmiga Maria Montazami och underbara Caitlin Moran därtill. Varför har jag inte upptäckt det här programmet innan? Är det alltid så här?

2 thoughts on “I afton #skavlan

  1. Jag upptäckte Fredrik Skavlan redan när han gjorde norsk tv. Det jag charmades av var just blandningen av gäster och ämnen. Ja, det brukar vara så här. Vuxen fredagsunderhållning som ger själen lite massage:)

    • Coolt! Jag förstår varför så många engageras så intensivt av det som händer i programmet. Jag har sett enstaka inslag tidigare men aldrig ett helt program, och som i de flesta sammanhang visade sig helhetsupplevelsen vara något annat än upplevelsen av delarna.

Hur tänker du kring detta?

