Till den som känner sig träffad

.

Som jag nämnt, maj månad är en månad då väldigt mycket energi går till väldigt mycket. Ibland går onödigt mycket energi åt saker som borde kunna kosta mindre, och resultatet blir en överbelastning i systemet.

Ibland blir man då en Hufflepuff, ibland händer annat. Finns en ängel som slår sina vingar omkring en och liksom lite vänligt föser en i rätt riktning gör det perioder som dessa oändligt mycket mindre komplicerade, har jag funnit.

Då spelar man lite Judas Priest för den ängeln, för att säga tack för att du finns. Och så hoppas man ängeln tar åt sig.

4 thoughts on “Till den som känner sig träffad

  1. Jag läser i marginalen ”Hur tänker du kring detta?”

    Jag tänker att:
    – jag njuter av att läsa, blir glad av ordanvändandet
    – jag är glad att jag upptäckte din blogg för – hmm, när var det nu igen?
    – jag påminns om varför jag tittar in även om jag är lite trött och seg
    – jag blir lite majglad

    Så härligt att änglar finns!

    • Tack för din marginalläsning, och dina tankar. Jag har varit väldigt trött på senare tid, och det märks i bloggen, men även den längsta maj tar slut.

      Änglar är de som gör att man faktiskt fortsätter gå, även när man måste ta vägen genom ett rätt varmt ställe för att komma vidare.

Hur tänker du kring detta?

