I en svart skjorta

Slösurfande på Youtube stöter jag på en sång jag inte hört förut, men genast blir förtjust i. Artisten har ett anslag och ett sätt att framföra musiken på som tilltalar mig, och jag gläds åt att leva i en tid när det är möjigt för mig att faktiskt höra henne utan att behöva leta land och rike kring.

.

.

Jag kan inte tillräckligt mycket spanska för att av mig själv förstå dubbeltydligheten i sångens titel, och missar tveklöst varenda underförstådd nyans i texten också, trots att jag anar att de finns där när jag får en uppfattning om den som finns i titeln. Att jag anar det gör mig också glad.

Hur tänker du kring detta?

