Flexlär2012

Jag är på väg att vimsa mig ut i Stockholm. Jag ska till ABF-huset för att delta i folkbildningskonferensen FlexLär 2012. Jag har ingen aning om var ABF-huset ligger, det ska vara omkring en kvarts promenad härifrån, men jag ämnar förlita mig på främlingars vänlighet och fråga mig fram.

Det kommer pratas mycket sociala media både idag och i morgon. Det viktigaste i sociala media, kommer jag säga även om jag formulerar det lite annorlunda, är detsamma som är nyckelkomponenten i mitt orienteringssystem – människorna. Plattformar kommer och går, det är människorna som gör dem sociala.

Nu – främlingar, jag litar på att ni tar hand om mig!

2 thoughts on “Flexlär2012

  1. Jag vet däremot precis var du ska vara, Morrica. 🙂 Missa inte charmiga café 60 mitt emot. Mängder av kaffebröd, goda soppor, tidningar och gratis internet och ljuvligt mjuka omaka möbler och kitschiga statyer. Ska inte glömma vänlig personal. Ja och ha en riktigt toppendag. 🙂

Hur tänker du kring detta?

