Influerad

Jag inledde jullovet i efterdyningarna av en osedvanligt besvärlig influensa – vilket, från mitt perspektiv, innebär att den tog min röst. Jag kunde inte prata ALLS på en hel vecka. EN HEL VECKA! Frustrationen var svårbeskrivbar i publiceringsbara ord! Den kom tillbaka så småningom. Rösten, alltså.

Och influensan. Möjligen inte samma, det vet man inte så noga, men jag avslutar mitt jullov som jag började: i influensa, vilket leder till att den här veckan har jag fått ställa in allt jag hade sett fram emot för att förhoppningsvis vara frisk på måndag.

Jag har haft roligare jullov.

Men i ärlighetens namn, det har haft sina mörka sidor också, det ska jag inte förneka. Det finns människor jag tycker väldigt mycket om här i världen, och att hänga med dem är alltid underbart ljuvligt.

På det stora hela har jag inte mycket att klaga på.

Oh, en sak till:

Någon gång i maj är det melodifestivalfinalen i Malmö. Jag planerar då att bära tiara, paljetter och lösögonfransar, jag har förstått att det liksom hör till. Som uppvärmning inför detta tänkte jag se de svenska deluttagningarna. Detta är mitt TV-projekt under våren, och jag kommer att blogga om det. Dock inte i lösögonfransar, dessa sparar jag till den stora finalen.

Jag undrar bara två saker i sammanhanget, i förhoppningen att någon bildad läsare vet svaret: vilket datum börjar det? Och vilken hashtag använder man? 

.

 

4 thoughts on “Influerad

  1. Från svt.se ”Eurovision Song Contest 2013 kommer att äga rum i Malmö Arena, med semifinaler den 14 och 16 maj och final (dit Sverige är direktkvalificerat) den 18 maj.” Så du kan se fram emot nästan en hel vecka i tiara (jag hoppas på fina bilder 🙂 )

    Hashtag vet jag i skrivande stund inte. Kanske kan vi skicka en fråga till SVT? De bör ju snarast bli glada att vi sprider deras budskap 🙂

    • Oj, det var mer än jag räknat med… tiaran är nog inget bekymmer, men lösögonfransar mår inte alltid väl av att återanvändas…. jag noterar med en tacksam nickning att jag således kommer behöva investera i flera par schlagerspecifika. Har du koll på de svenska uttagningarna också? Jag har en domedagsliknande känsla som antyder att de kan vara på gång redan i slutet av januari, eller redan i helgen eller så?

      Hashtag kan vi avvakta med, jag tror inte SVT har så mycket att säga till om, Twitter brukar tagga som Twitter vill ändå.

        • Hmmm…. rent teoretiskt låter ju det ju som en hanterlig mängd tv-tid, men i realiteten går det åt pipan direkt när det krockar med tevligheter jag redan har inplanerade den andra… och sen är det tre deltävlingar till, också på lördagkvällar? och så andra chansen, som är en slags uppsamlingsheat, inte sant? Och sen en månad fri! Hurra! Tack för den handgripliga guidningen i dagens moderna mediavärld

Hur tänker du kring detta?

