Vänta nu…..

Det är alltså måndag redan på måndag? Och fredagen tog slut för en dryg timme sedan?

Varje lov ungefär vid den här tiden slår mig samma tanke – jag borde rimligen, om inte annat för att i någon mån faktiskt föregå med gott exempel, vända dygnet så att jag kvittrar upp i gryningen som kvittrande koltrast.

Varje lov om ungefär en halvtimme slår mig nästa tanke – koltrastar är kvällsfåglar, när de öppnar upp sina strupar för att hälsa solen är det en signal att det börjar bli dags att gå och lägga sig.

Så slutsatsen blir, även detta lov, att de få lediga nättena som är kvar är alltför dyrbara för att lägga på att försökta försätta sig i en annan tidszon. Lite jetlag är tradition efter lov.

.

4 thoughts on “Vänta nu…..

  1. Har själv funderat över detta med sömnen dessa senaste dagarna. Normalt är jag uppe vid 5:30 och ute och promenerar innan jobb eller skola. Nu har jag vaknat mellan 8:45-9:40. Jag tror nog det balanserar ut sig själv när man kommer igång igen nästa vecka 🙂

Hur tänker du kring detta?

