#letsdance

Vi ser på Let’s Dance i kväll, och jag gör samma två reflektioner som jag gjorde förra veckan:

1. Dansparen är mestadels väldigt söta, i synnerhet är vi förtjusta i Maria Montazami och Kristjan Lootus, men är det inte lite tråkigt med så många par och bara pojke-flicka-uppställningar? Lite omväxling, sådär, vore inte det trevligt? Jag skulle t ex gärna se Rickard Söderberg dansa med Tobias Wallin, tror de skulle dansa väl ihop.

Ljudet i filmen nedan är inte det bästa, men den är värd att se:

 

2. Apropå klippet här ovan också – jag undrar om det går att lirka in de där tangolektionerna i höstens planering? Det är snart dags för den att börja ta form, och om de är med i tanken redan från start så kanske det blir möjligt. Man vet aldrig. Kanske borde jag börja titta på lämpliga skor, så jag hinner gå in dem? Skavsår, föreställer jag mig, har en dämpande effekt på inlevelsen i tango.

3.  Det är mer givande att se Let’s Dance på en riktig TV än på en rätt liten datorskärm.

Ok, det blev tre, men den tredje kan vi väl betrakta som en bonus?

Hur tänker du kring detta?

