#letsdance i afton

De dansar samba i kvällens Let’s Dance, med varierande grace och rytm i rumpskakningarna.

Jag imponeras, som jag gör varje vecka, av hur de professionella dansarna vecka efter vecka lyckas lyfta fram det vackraste hos kändisarna och få dem att visa sina bästa sidor på dansgolvet.

Jag charmas, som jag gör varje vecka, av fantastiska Maria Montazami. Hon är fullständigt bedårande, och hennes beskrivning av dotterns relation med en av dansarna som ‘leksakskompisar’ hoppas jag plockas upp och blir ett vedertaget begrepp.

Och jag hamnar, som jag i olika utsträckning gjort varje vecka, i samtal och reflektioner kring hur paren satts ihop. De är söta, charmiga och vackra, det är roligt att se dem och se hur de utvecklas och blir alltmer samdansade för varje vecka. Men nog hade det varit roligt om åtminstone ett par av dem fått bjuda på lite variation? Några samkönade par hade piggat upp tillställningen, tycker ni inte det?


Hur tänker du kring detta?

