Slut-shaming, typ

Hej du medelålders medelklassiga slampa som satt på bussen. Ja, du läser antagligen inte detta, men man vet aldrig.

Du minns sannolikt de två flickorna i mitten av tonåren som satt på sätet mitt emot dig. Ja, jag tror du minns dem, man minns ju ofta det man stirrat ingående på, och sedan kommenterat på. Det har varit varmt här nere i Skåne i sommar, och det är fortfarande varmt. De små lätta linnen och de korta shorts flickorna bar var en fullständigt rimlig klädsel i det här vädret. Du bar ju själv shorts och en lätt skjorta, inte sant?

Det jag vill påpeka för dig är att du,  när du satt där och ogenerat vilade dina ögon på dem (jag satt ju så till att jag faktiskt såg dina ögon bakom solglasögonen, vet du), och sedan kommenterade på deras klädsel och skrattade i samförstånd med din partner, skrevade du brett och minst lika ogenerat mot mig och övriga på andra sidan bussen. Din hand som vilade i ditt skrev rörde sig då och då suggestivt, för att verkligen understryka för mig och övriga inom synhåll vad det var du erbjöd oss att betrakta. Anledningen till att jag inte log mot dig, trots att du log mot mig, är helt enkelt att du inte var särskilt tilltalande där du satt. För slampig, helt enkelt.

Du är en vuxen man och gör givetvis som du vill, men ett tips är att nästa gång faktiskt hålla ihop benen en aning och tänka på vad såväl ögon som tunga sysslar med när du befinner dig i offentliga sammanhang. Hövlighet, du vet?

Hur tänker du kring detta?

