#TeamRickard fortsätter sprida kärlek i #Körslaget på lördag

Det är semifinal i Körslaget på lördag, tre körer är kvar, två lördagar. Sedan är det över för den här omgången, men all den kärlek #TeamRickard inspirerar till i världen fortsätter spridas som ringar på vatten. Såklart. Det är ju så kärlek och omtanke fungerar. Sprid lite och det växer hejdlöst – sprid mycket och det tar över världen.

Stycket kärlekskören i våra hjärtan själva valt att framföra på lördag talar om just detta, och än en gång lånar jag Körledarens egna ord:

…detta är för er. Varenda en av er i #TeamRickard.

Ni är min inspiration. Ni är i mitt hjärta. Ni är i min själ. Ni för känslor in i mitt liv.

Jag hade aldrig i mitt liv trott att jag skulle komma en så brokig grupp människor så nära på några månader. Men det ni gör nu är helt fantastiskt.

Med varje ton ni sätter an, med varje textrad ni förmedlar, är ni med och förändrar världen. Det är större än allt annat. Tack.

Och det är därför jag har valt Chicagos Inspiration till er denna vecka. För att ni inspirerar mej. Nu är det ert jobb att ta den till era hjärtan, och gå ut och inspirera andra.

Det är nämligen #TeamRickards viktigaste uppgift; att inspirera till att förändra världen!



Den andra låten är en låt av kvällens tema-artist, Carola. En artist jag har ett lite komplicerat förhållande till, och har haft under hela hennes karriär.  En tonårsutseende-relaterad nyck i kombination med att vi är i ungefär samma ålder och… det gör detsamma. Låt oss i stället prata om varför Körledaren, snarare än att fiska bakelser och luta sig mot kommunröstsponsring, fokuserar på välarrangerade välrepeterade framträdanden, ger bort gage och VIP-platser:

Texten handlar om barn. Ett barn. Och alla barn.

Om hur alla barn har rätt att bli älskade; oavsett var de är födda, eller av vem.

Om hur det är vår uppgift som vuxna att ta hand om dessa barnen som föds. Alla barn.

Och om hur alla barn är Gudomliga; alla barn har ‘fått sitt namn från en ängel’.

Det är vår tolkning av låten och det vi vill förmedla. Och det vi vill agera inom, därför har jag också gett bort mina VIPplatser på lördag bl.a. till  Barncanerfonden.

Ska musiken få sann mening ska den också riktas med kärlek till barn. Och då ska de också sitta i husets bästa platser.



Rösta rösta rösta. Det ger er ingen sötsliskig bakelse, nej, bättre upp, rösten ger er kärlekskören från Halmstad och dess söta tenor med enormt hjärta i finalen:

Ring 099- 402 01 eller SMS:a Rickard till 72 400

Hur tänker du kring detta?

