Ut ur #Körslaget med flaggan i topp

Så kom då den kväll när Körslagetresan tog slut för fantastiska #TeamRickard. De avslutade som de började, med att sjunga på både traditionellt sätt, med röst, och med teckenspråk, och jag gläds innerligt. Inte åt att de åkte ut, såklart, och inte åt den lilla skandalungen som solkar tävlingsmomentet i programmet heller, men jag gläds åt hur den skickliga Halmstadkören med helt underbare Rickard Söderberg i spetsen visade både att det här med körsång också hör hemma på kultursidorna, och att bildning gör skillnad och gav oss underbara körupplevelser dessa lördagkvällar.

Med regnbågsflaggan i topp lämnar Team Rickard, men

med flaggan i topp

i mitt öra twittrar en liten fågel att det kan vara så att detta inte är det sista vi hör och ser av kören. Jag hoppas fågeln har rätt.

3 thoughts on “Ut ur #Körslaget med flaggan i topp

  1. Ledsamt att den bästa fick lov att köras ut på detta billiga sätt………ser Team Rickard som en sann vinnare o ha huvudet högt stolt Halmstads bo som jag e o tacka åter för underbara röster o underbara lördags kvällar med er,ni e så underbara på ett naturligt o kärleksfullt sätt ❤ ❤ ❤ =) O:) varmaste kramar o en tanke från Lene Larsen med sonen Luie ❤ ❤ ❤ =) O:)

    • Mycket ledsamt, och eh… tack tack, men jag är inte med i kören, bor en smärre tågresa från Halmstad, men vidarebefordrar ditt tack till Körledaren, som kommer föra det vidare till kören.

Hur tänker du kring detta?

