Morricas #julkalender lucka 21

Det är jullovets första morgon – jodå, jag har jullov, precis som elever och kursdeltagare har jullov. Visst jobbar jag en del under jullovet, det är många timmars arbete med att förbereda det nya som komma skall. Men jag bestämmer själv mina tider, när jag jobbar, när jag stiger upp, när jag lägger mig. Det är vad lov innebär för mig. Semester, däremot, skulle vad jag förstår innebära icke arbetstid (jag har hört flera säga att det finns sådan)

Lov innebär en annan tid, en annan rytm, en annan stämning, så vi fortsätter i snarlik stämning som igår:


Hur tänker du kring detta?

