Blandade känslor

Jag vinner, helt i enlighet med statistiken, sällan något på lotteri eller i tävlingar som i någon mån bygger på chans, men härförleden gjorde jag faktiskt det! Oh så glad blev jag, både över att faktiskt vinna och över priset som är väldigt fint. Men eftersom jag är en väldigt disträ person med väl utvecklad förmåga att glömma precis vad som helst var som helst när som helst, så glömde jag i ren tankspriddhet att hämta ut mitt pris. En illustration av uttrycket blandade känslor, där glädje över att ha vunnits blandas med besvikelsen över att mitt minne än en gång svek mig, och förhoppningen att jag kanske kan hämta det på söndag i stället. Om jag till äventyrs råkar komma ihåg det då.

I dag är jag också extra glad att jag tog ut glädjen i förväg, då i oktober, annars hade jag bara fått dagens besvikelse över avslaget med mig. Ty avslag blev det, motiverat endast med att det inkommit för många ansökningar. Ännu en illustration av uttrycket, ty besvikelsen blandas med glädjen och denna gång också med förhoppningen att detta ändå skall bidra till att glädja den som tycker jag behöver plocks ner några pinnhål, och därmed göra luften lite klarare.

Hur har ni det?

 

Hur tänker du kring detta?

