Trettonde luckan i Morricas #adventskalender

I dag är det Luciamorgon, och runt om i landet har särkar sökts fram, ljuskronor justerats och luciatåg tågat fram. Jag har lagt mycket tid på att hitta ett klipp med en manlig lucia som tar uppdraget på allvar, men kanske har jag använt fel söktermer. Jag har hittat roliga klipp, ”roliga” klipp och rent fåniga klipp. Det myllrar av klipp där män tar Lucia-uppdraget som ett tillfälle att göra sig lustiga över att de befinner sig i en traditionell kvinnoposition.

Att vara kvinna är inget skämt.

Kanske hittar jag klippet jag söker nästa år, men till dess bannlyser jag manliga skämtlucior och ger er i stället Sofia Karlsson i lucka 13. Det är inte illa det:

One thought on “Trettonde luckan i Morricas #adventskalender

Hur tänker du kring detta?

