Man blir glad, det blir man

Enligt O är en raring och hon skickar mig Beautiful Blogger. Som hon anar är jag inte odelat positivt inställd till såna häringa kedjebrevshistorier, men jag blir väldigt glad ändå. Tack!

Med denna fantastiska award följer förpliktelser. Först ska jag förtälja sju saker om mig själv.

1. Jag älskar att lära mig saker. Det är min övertygelse att den dagen man slutar lära sig saker är livet över, om man så skulle råka leva femtio år till. Detta är huvudorsaken till att jag är lärare.

2. Mitt kredo är you’re no different to me. Det innebär att i mina ögon är alla människor just människor, alla har skyldigheter och rättigheter och alla, utan undantag, förtjänar att bli sedda som individer.

3. Jag tycker om musik. Väldigt mycket. Min musiksmak upplevs ibland som udda, ibland som störande, ibland som alltför vid för att räknas som smak och ibland, till min glädje, som cool.

4. Jag har ett närminne som är, i allt praktiskt, icke existerande. Därför dokumenterar jag, ständigt och hela tiden. Detta kan upplevas som hotfullt och obehagligt.

5. Jag dricker inte alkohol. Överhuvudtaget. Någonsin, i några sammanhang. Detta kan upplevas som störande.

6. Jag kan inte läsa kroppspråk. Det upplever jag som störande.

7. Jag är utpräglad nattvarelse.

Det var det. Nu vet ni allt om mig.

Nästa uppgift är att länka till och berätta lite om sju vackra bloggar.

Richard Söderberg, tenor, miljökämpe och HBT-kämpe skriver både om vardagen för en operasångare, politik och samhälle. Förutom bloggen finns musik, bilder och annat spännande, givande och intressant att upptäcka på hans sida.

Hardrockchick, this one will be done in English so she’ll be able to understand what I’m saying about her. A beautiful young woman writing a beautiful blog about beautiful music. Her language is a joy to read, her pics so personal you’ll feel you’re getting to know her when you see them. Lovely blog, and I am so happy to be able to send her this award.

Miss JS bloggar på engelska men jag vet från säker källa att hon förstår svenska också. Hon skriver om sitt liv som student på ett av Sveriges äldsta universitet, korta, smått filosofiska betraktelser och just nu många snöbilder. Bildtemat brukar variera med årstiden. En vacker blogg och en bloggskribent som inte anar hur vacker hon själv är.

Lottas blogg Alive and Kicking är sällsynt väldöpt. Hon är en ung småbarnsmamma som pluggar hårt, tar hand om lille W, går på fotboll, deltar i rollerderby och ofta tvingas sakna sin älskade H. En ibland hisnande blogg som ständigt fyller mig med beundran inför denna obändiga vilja.

Metabolism är en blogg med flera skribenter. De berättar om hur det är att inleda sin lärarkarriär, svårigheter de aldrig förutsett och hinder de tagit sig över och förbi, glädje och frustration, stress och förtjusning i yrket. De reflekterar över skoldebatten och skolans plats i samhället, och de är alltid läsvärda.

Bodil Malmstens Finistere passar också ypperligt in i beskrivningen vackra bloggar. Den är en fröjd att följa, hennes vackra språk i samklang med hennes klara blick visar en värld som är lite klarare i färgerna. Och familjen Tejps kamp för ett värdigt liv vill ni inte missa!

Och så Folkhögskolebibliotekens blogg, för att folkbildning är så vackert, bibliotek så viktiga och borde finnas överallt, för alla människor.

Det var uppgifterna – berätta sju saker om sig själv och länka till sju vackra bloggar.

5 tankar om “Man blir glad, det blir man

  1. Pingback: Tack! « metabolism

    • Inte det försvinnande närminnet så mycket som den eviga dokumentationen av saker och ting det leder till, den kan upplevas som lite Stasi ibland.

      Tack för den fina awarden, jag blev uppriktigt väldigt glad.

Hur tänker du kring detta?