Vad läser du denna vecka?

Själv befinner jag mig just i detta ögonblick mellan två böcker. Jag lämnade nyss The Long War, som till min förtvivlan tog slut. Det är den sorts bok jag läste allt långsammare ju färre sidor det var kvar, jag ville inte lämna världen med de sjungande trollen, men mycket få böcker vara för evigt.

 

Från Pratchetts och Baxters fantastiska stepwise multiverse stiger jag vidare till detektiven Felix Castors inte mindre fantastiska London, där levande och döda rör sig tillsammans med allt vad det innebär

Vad läser ni den här veckan? 

8 thoughts on “Vad läser du denna vecka?

  1. På samma sätt som det aldrig går att doppa handen två gånger i samma flod går det inte att läsa samma bok två gånger heller. Det är alltid en annan upplevelse nästa gång.

Hur tänker du kring detta?

